28.09.2019

TEK İSİM, TEK KADER ~ JOHN GREEN & DAVİD LEVİTHAN

 "Umursamak kimi zaman felaketle sonuçlanmıyordu. Sonu her zaman felaketti."


  Kitap Fiyatı: ₺  28,09 [ 24/09/2018 ]  - Kitapyurdu  

  Will Grayson'ın (en azından bir Will Grayson'ın) iki kuralı vardı: 1)Çok umursama, 2)Sus. Bu kuralların sahibi olan Will Grayson'ın en yakın arkadaşı Tıfıl Cooper idi. Aslında tek arkadaşı Tıfıl'dı. Ve bir de Tıfıl'ın eşcinsel-hetero birliğinden arkadaşlarıyla arkadaştı Will. Böylece Jane, Gary ve Gary'nin sevgilisi Nick'le de arkadaş sayılırdı.
 Tıfıl, adının aksine oldukça uzun boylu ve kilolu birisi ve Will Grayson'a bir sevgili bulmayı takıntı haline getirmiş durumda. Will'in bir sevgili istememesi ise umurunda değil. Tıfıl'ın kendisi ise saat başı yeni birine aşık olan şıpsevdi, sevimli mi sevimli, kocaman bir kalbe sahip bir eşcinsel. İriliğinden dolayı okulda kimse ona bulaşmıyor ve o da bu durumu Will'i korumak için de kullanıyor. Will de onu koruyordu. Tıfıl'ın eşcinselliğinden dolayı kötü davranılmasını kaldıramayıp okul dergisine bir yazı göndermişti, altına imzasını da atmıştı. Böylece iki kuralını da çiğnemiş ve onun için felaketle sonuçlanmıştı.


"ne diyebilirdim ki? sadece depresyondaymışım gibi hissetmediğimi, aslında depresyonun tüm özümü, zihnimden kemiklerime kadar her parçamı oluşturduğunu mu söyleyecektim? onunki üzüntüyle çarpan bir kalpse benimkinin nefessizlikten boğulmak olduğunu mu? o ilaçlardan ölesiye nefret ettiğimi çünkü hayatta kalabilmek için onlara ne kadar çok ihtiyacım olduğunu mu?"

 Öteki Will Grayson (ki benim öteki Will Grayson'ım depresyondaki Will Grayson), depresyonda.(Gülücük emojisi koymamak için çabalıyorum.) Ayrıca eşcinsel. İnternette tanıştığı Isaac isimli bir arkadaşa sırılsıklam aşık ve en yakın arkadaşı sayılabilecek Maura'dan hiç haz etmiyor. Isaac ile tanışacağı gün Will Grayson ve arkadaşları ile tanışıyor. Ve kendini Tıfıl'ın merhametine bırakacağı bir durumla yüz yüze geliyor diyebilirim.
 Öteki Will Grayson'la ilgili şöyle bir durum var, onun bölümlerinde hiç büyük harf yok. Cümle başı, özel isim vs fark etmiyor, büyük harf yok. Bu olayı çözmem ve aslında iki farklı Will'den bahsedildiğini anlamam için iki Will Grayson karşılaşması gerekti, ki bu da kitabın ortalarına tekabül ediyor.😅

 Kitap iki Will Grayson ve Tıfıl Cooper hakkında güzel bir gençlik kitabıydı. Tıfıl Cooper benim en sevdiğim karakter oldu, belki o yüzden onu ön planda görüyorumdur, bilmiyorum ama kendisine bayıldım. Keşke Tıfıl benim gerçekten arkadaşım olsa ve ona sıkı sıkı sarılsam dediğim oldu, ki ben sarılmaktan hoşlanmam.😅 Ayrıca beni kesinlikle sesli güldürdü. Üzüldüğüm ve güldüğüm yerler oldu ama daha çok kitabın ortasından sonra, her şeyi yerine oturtunca.😅 John Green bir kere daha yanıltmadı ve kendini sevidirdi bana. Ama kitap karakterlerinin hep aynı yaşlarda olması biraz dikkatimi çekmeye başladı.
 Bunun dışında çeviride kelime oyunlarının kaybolmasına üzüldüm. Mesela Öteki Will Grayson internette kullandığı takma ad willsensussana olarak geçiyor. Ancak orijinalinde muhtemelen willyoushutup yazıyor ki bu da adını (will) kullanarak kelime oyunu yaptığını gösteriyor. Ki willyoushutup, susacakmısın anlamına gelir. Böyle kelime oyunlarını dipnotla paylaşmalarını isterdim açıkçası.

" willsensussana: hazır mısın?
   blucinlibebek: neye?
   willsensussana: geleceğe
   willsensussana: çünkü demin başladı da "

 Bir sonraki kitapta görüşmek üzere.❤ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder