21.09.2019

NUMARAN BENDE VAR ~ SOPHIE KINSELLA

   Kitap Fiyatı: ₺ 4 [ 04/09/2019 ]  - NadirKitap  

 Agatha Christie'ye selam çakan romantik komedi kitabımız: Numaran Bende Var! Kendisi Sophie Kinsella'nın Standalone romanlarında dördüncü sırada yer alıyor, tabi kendi sitesine göre. Başka sitelerde 1995'ten itibaren başlıyor bu kitaplar, onları görmezden geldim, çünkü benim için bu kadarı bile çok karışıktı.😅 Bence, benceye vurgu yapmak isterim, sıralaması olan bir seri değil Standalone kitapları. Sadece konu olarak bir benzerlikleri var gibi duruyor, yani bence. Zaten bu kitaplardan da henüz bir tanesini okudum. Neyse ben yine de şuraya yazarın sitesindeki sıralamayı bırakayım.

Standalone Novels
1) Beni Hatırladın mı?
2) Düğün Gecesi
3) Yirmiler Kızı
4) Numaran Bende Var
5) Pasaklı Tanrıça
6) Sır Tutabilir Misin?
7) Mükemmel Olmayan Hayatım
8) Şaşırt Beni
9) I Owe You One (2019'da çıkmış, kısa zamanda çevirileceğini düşünüyorum.)

"Mesela... Benim yerimde Poirot olsa ne yapardı?"


 Hercule Poirot detayıyla neredeyse kitap boyunca Agatha Christie'ye selam çakması benim en çok hoşuma giden şey oldu. Çünkü ben büyük bir Poirot hayranıyımdır! Gri hücrelerden bahsetmesi, karakterin kendisini Poirot ile kıyaslaması vs. çok hoşuma gitti gerçekten, beni heyecanlandırdı. Böylece kitaba da güzel bir başlangıç yapmamı sağladı.😍

"DÜĞÜNDEN ÖNCE YAPILACAK İŞLER

1) Yunan felsefesinde uzman ol.

2) Robert Burns şiirleri ezberle.

3) Uzun Kelime Oyunu kelimeleri öğren.

4) Unutma: HASTALIK HASTASIYIM.

5) Beef stragonof. Sevmeye çalış. (Hipnoz?)"


 Poppy Wyatt, bir üniversitede hoca olan Magnus Tavish ile nişanlanmıştır. Magnus'un annesi Wanda Brook-Tavish ve babası Antony Tavish birer profesör. Magnus'un kardeşlerinden de bahsetmek istemiyorum, yani anlayacağınız Tavishler ailecek zeka küpü. Entelektüel ve elit bir aileye gelin gitmek üzere olan Poppy ise sıradan bir fizik terapi uzmanı ve Magnus'un ailesinin yeterince zeki olmadığı için evlenmelerini istemediğini düşünüyor.
 Böyle büyük bir sorununuz varken bir de üstüne düğüne 10 gün kala nişanlınızın verdiği üç nesillik nişan yüzüğünüzü kaybettiğinizi düşünün! Ah, unutmadan yüzük kaybolduktan birkaç saat sonra kaybettiğiniz yerdeki bütün görevlilere verdiğiniz telefon numaranız da telefonunuz çalındığı için artık size ait değil. Böyle bir durumda çöpte bulduğunuz sağlam telefonu alıp hızla görevlilere yeni numaranız olarak dağıtır mıydınız? Çünkü Poppy Wyatt tam olarak bunu yapıyor.😂😂

"Biliyorum, mantıkdışı ama bu telefonu iade ettiğim anda yüzüğü bulma şansımı tamamen kaybedeceğime inanıyorum."


 Dürüst olalım, kimse kendi telefonunu herhangi birinin eline verip bütün özel hayatını afişe etmek istemez. Ama ya elinize birinin, hiç tanımadığınız birinin, telefonu geçseydi n'apardınız? Karıştırmaz mıydınız? Azıcık bile mi? Ben en eski mesajdan başlar, takvim kontrolüyle işi bitirirdim.
 Poppy Wyatt'ın eline geçen telefon bir danışmanlık şirketince yöneticilik yapan Sam Roxton'un işi bırakan asistanına ait. Ve asistanlar yöneticilerinin hayatının büyük bir kısmını idare eder. Ayrıca Poppy'nin çöpten bulduğu telefon, Poppy her ne kadar kamu malı olduğunu iddia etse de, şirket malı ve Bay Roxton o telefonu geri istiyor.
 Ancak Poppy durumu idare edip kısa bir süreliğine de olsa telefona el koymayı başarıyor. Ama Sam Roxton'un Poppy hakkında bilmediği çok önemli bir şey var: Poppy Wyatt, her şeye burnunu sokmaya bayılan bir kız!

 Aşırı eğlenceli, okuyucu kıkır kıkır güldürmeyi başaran, başkarakterini her türlü utanç verici duruma sokmaktan kaçınmayan (kaç kere ben utanıp kitabı birkaç saniyeliğine kapattım bilmiyorum) bir kitap! Çok sevimli ve biraz da sürprizli bir kitaptı. Yani bence özellikle sonlara doğru bir Poirot'ya ihtiyaçları vardı.😅 Yazarın dilini de sevdim, kitaptaki dipnot olayına bayıldım!😁 Bir günde okuduğumu da ekleyip romantik komedi seven herkese şiddetle tavsiye ederek yazımı* bitireyim.  

*Yorum yazarken bile gülümseten bir kitap oldu benim için.😍

 Bir sonraki kitapta görüşmek üzere.❤ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder