30.10.2017

YEMİNİMİ BOZANA KADAR ~ JULIANNE MACLEAN

    Kitap Fiyatı: ₺  8,00 [ 01/05/2017 ]  - Kitapyurdu    

 Yeminimi Bozana Kadar, tarihi aşk türünde yazılmış bir roman. Ancak kitap bir seri kitabıymış ve ben bunu ancak kitabı bitirdikten sonra öğrendim. Aslında o kadar büyük bir sorun değil sıraya göre okumamak ama okunsa tabiki daha iyi olur. Seri şöyle;
1)The Rebel
2)Ben Sana Tutsak
3)Yeminimi Bozana Kadar (Yorum için tıklayınız.)
4)Yan Benimle (Yorum için tıklayınız.)
5)Return Of The Highlander
6)Taken By The Highlander

Kitabın başında birileri bir kaleyi fethediyor ama açıkçası İskoçlar mı İngilizlerin kalesini fethediyor yoksa İngilizler mi İskoçların kalesini fethediyor pek anlayamadım. Yani oldukça kafa karıştırıcı bir başlangıçtı. Ancak sonradan anladım ki kahramanlarımızın ikisi de İskoç ve Büyük Britanya adı altında yaşıyorlar. Büyük Britanya da aşağıda gördüğünüz gibi İngiltere ve İskoçya'nın (Galler'de var tabi) birliğinden oluşuyor.


 Her neyse kitaba dönersek işgal altına alınan kalede bir lider yok. Kızımızın babası vefat etmiş ve erkek kardeşi de henüz kaleye dönmemiş. Bu nedenle de lideri olmayan bir kaleye saldıran Angus kalede pazarlık(!) etmek için kalenin kızı olan Gwendolen'ı karşısına almak zorunda kalıyor. 

 Gwendolen (adını sevdiğinmi söyleyemeyeceğim), Angus'u ilk gördüğü andan itibaren etkileniyor. Angus'da ondan etkileniyor. Ancak bu romantik bir etkilenme yani kız adamın kalesine saldırdığını adamlarını öldürdüğünü falan aklından çıkarıyor. Bence bu çok yüzeysel bir duygu geçişi olmuş, çünkü kız kalesi için canını ortaya koymaya hazırken bir anda düşmanından etkileniverdi. Bu yüzden kitaba eksi bir puan verdiğimi belirtmek isterim. Neyse; hiçbir şekilde dövüşmek için eğitim almamış olan kızımız, savaşması için özel olarak eğitilen bir adam olan Angus ile dövüşmek istiyor. İşte cesaretin aptal işi olduğunu bu kitaplarda anlıyorum. Yani sen elin sıcak sudan soğuk suya değmeden yaşa sonrada başına bir iş geldiğinde ben en iyi şekilde eğitilmiş insanlarla savaşacağım de. O yolun sonunda ölüm var arkadaşım, onun yerine zekanın kullanılabileceğini böyle yazarlara iletmek istiyorum. Kısaca kitabın gerçekçiliğini düşük buldum. Neyse Angus benim aksime kızın bu hareketini oldukça cesur buluyor, o da ayrı bir konu.

Kalenin hanımı olan Gwendolen'ın annesi, pek anne gibi değil. Yani kızına verdiği tavsiyeleri hangi anne verir bilmiyorum. Yine de kız annesine karşı -ilginç bir şekilde- aklı başında davranıyor.

Açıkçası ben bu kitabın kahramanları pek sevemedim. Zaten Angus ilk kitapta da sevimsiz biri gibi duruyor; belki de karakterin bende temeli olmadığı için sevememişimdir, bilemiyorum. Ama boş zamanında okunabilir bir kitap olarak not edilebilir.

Bir sonraki kitapta görüşmek üzere.❤


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder