10.04.2023

İKİNCİ İLK İZLENİMLER ~ SALLY THORNE

   Kitap Fiyatı: ₺ 21 [ 09/11/2021 ]  - BKM Kitap   

 Bir kitabı bir buçuk yıl önce 21 TL'ye alabiliyor olduğumuzu görmek beni biraz üzdü ve şimdiki fiyatını görmek istedim. Şu anda bu kitabın liste fiyatı 110 TL, BKM Kitap'ta ise 66 TL. Vay canına...Bu yüzden bundan sonra tavsiyem kütüphanelerden kitap alıp okumak. Ben öyle yapıyorum ki ben baskısını bulamadığım kitaplar dışında kütüphaneden kitap almazdım. 1000'e yakın kitaplık bir kütüphanem var ama artık bir romantik komedi kitabına 66 TL verecek bütçem yok. Bu yüzden kütüphaneleri tercih ediyorum, eğer istediğim kitap yoksa istek oluşturuyorum. Çoğu zaman olumlu dönüş alıyorum ama onların da tedarik edemediği kitaplar oluyor. Her neyse kitap fiyatlarından bu kadar dert yanmak yeter! 😅😅 

"Sanırım kimse kendileri için yaptığım tek bir şeyi bile fark etmiyordu."

 İkinci İlk İzlenimler YİNE müthiş eğlendiğim bir Sally Thorne kitabı oldu. Providence Huzur Villaları'ndayız. Burası zengin yaşlılar için huzurevi gibi bir yer. Sadece herkesin kendi villası var; dediğim gibi ZENGİN YAŞLILAR İÇİN. Başrolde 25 yaşındaki Ruthie Midona var. Kızımız aslında ön büro elemanı, sekreter gibi bir şey yani. Ancak patronu Sylvia tatile çıkınca Ruthie onun görevini devralıp ofis müdürü oluyor. Ruthie'nin yerine de Melanie Sasaki geliyor. 

"Lütfen söyle ve içimdeki bu duygu dolu balonu patlat."

 Yan rolümüzdeki Melanie Sasaki flörtöz bir kadın oluşu ile Ruthie'nin dikkatini çekip onu başlarda rahatsız eden bir karakter. Çünkü Ruthie rutinlerini seven, bütün dünyasını huzurevi olarak gören 25 yaşında ama 75 yaşında gibi yaşayan bir karakter. Ancak Melanie, Ruthie'yi yoldan çıkarmayı başarıp onu bir date (buluşma) uygulamasına kaydediyor.

"Bir gün üzülecek olmak umrumda değildi. Şu anda sevinecek çok şeyim vardı."

 Theodore yani Teddy ise Providence Huzur Villaları'nın yeni sahibinin oğlu. Ev arkadaşları da Teddy'yi evden atınca gidecek yeri kalmadığı için babası onu, Ruthie'nin kaldığı çift daire olarak bölünmüş kır evinin diğer yarısında kalması için getiriyor. Babası neden kendi evine almıyor, sorusunu bende çok sordum başlarda ama sonradan cevabımızı alıyoruz. Babası, Teddy orada kaldığı süre içerisinde ofis işlerine yardım etmesini istiyor.

"Gittiği zaman bana ne olacağını düşünmüyordu."

 Ruthie, Teddy'yi sitenin belalı sakinleri Parloniler ile ilgilenmesi için görevlendiriyor. Renata ve Agatha Parloni bütün bakıcıların kaçmasına sebep olan acımasız iki kadın. Ruthie'yi ise çok seviyorlar. O yüzden de onun aşkı bulmasını istiyorlar. Parloniler ve Teddy'nin komik sahnelerinin arasında Ruthie ile Teddy tatlı bir arkadaşlık geliştiriyor. Evlerinin arasındaki duvar ince olduğu için ortak duvarlarını iletişim için kullanıyorlar. 

"Kalbini pençelerimin arasına almak ve ona zarar verme ihtimali olan her şeyi savuşturmak için umutsuz bir arzu duyuyordum."

 Teddy'nin de Ruthie'nin de karışık ve problemli aile ilişkileri var. Ruthie'nin babası bir din adamıymış; dolayısıyla Ruthie'nin de muhafazakar bir kızcağız olması anormal değil. Siteden hiç çıkmayan basit ve kapalı giyinen Ruthie'nin yeni komşusu Teddy ise arkadaşlarından birinin açtığı dövme dükkanına ortak olmak istiyor. Zaten Providence Huzur Villaları'nda yaşamayı kabul etmesinin nedeni de bu. Böylece para biriktirecek.

"Birini sonsuza dek, düzgün bir şekilde sevmenin genlerinde olmadığını söyledi."

 Teddy'nin hayatındaki yetişkinler yüzünden çocukluğundan beri düzensiz bir hayatı olmuş. Bu da onu büyüdüğünde düzene ayak uyduramamaya itmiş. Oysa Ruthie, düzeni ve rutinleri seven bir kızcağız. İşte tam olarak bu Teddy'yi de etkileyen. Onun bu kadar düzenli oluşunu büyüleyici buluyor Teddy. Ruthie'nin istikrarlı ve davranışlarının tahmin edilebilir olması ona hayatı boyunca tatmadığı bir duyguyu tattırıyor. Teddy, Ruthie'ye güvenebileceğini biliyor.

"Beni terk edeceksin. Yeni bir hayat kurmak için beni terk edeceksin ve ben burada, beni önemseyen kimsenin olmadığı bu yerde tek başıma kalacağım. Beni önemseyen, beni savunacak kimsenin olmadığı bu yerde."

 Kitap çok eğlenceliydi. Sevimli karakterlerle dolu keyifli bir okuma serüveni oldu benim için. Ancak sonu çok hızlı bağlanmış; tadı damakta kalıyor. Sanki yazarın ocakta yemeği varmış da ona yetişmeye çalışıyormuşçasına hızlı bitiyor. O yüzden biraz hayal kırıklığına uğradım. Bence kitap birkaç bölüm daha uzun olabilirmiş. Onun dışında çokçokçok severek okudum. Ayrıca kitap kapaklarına olan hayranlığımı da belirtmek istiyorum. Sally Thorne'un bütün kitaplarının kapakları muhteşem!

 

Thorne'un diğer kitapları hakkındaki yazılarım:


 Bir sonraki kitapta görüşmek üzere.❤ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder