7.05.2023

LEYLA ile MECNUN ~ BURAK AKSAK

 "Sanki orada değilmişim gibi oturuyorum masanın başında Yahut masadaki sürahi gibiyim diyelim. Öyle kırmızı kapaklı cam sürahilerden de değil ha. Baya alelade plastik bir sürahi. Hatta çatlamış tuvalet maşrapası. Görenlerin "Ulan bunun ne işi var şimdi burada?" diyeceği bir şekilde masanın ortasında duruyorum. Evet, bu tam olarak benim işte. Ben Mecnun Çınar. Ve sürekli yanlış tercihler yaparım."

  Kitap Fiyatı: ₺  15,38 [ 24/09/2018 ]  - Kitapyurdu  

 Leyla ile Mecnun... Dizisi ile gönüllere taht kurup ani finaliyle herkesi üzüp Exxen'de geri dönüşüyle sevindiren absürt komedi dizisiydi. Dizi bittiğinde final bölümünü diziyi bitirmemek için aylarca izlememiştim. Kitabı çıktığında hemen almıştım ama henüz okuyamamıştım. (Kitap stoklamak gibi kötü bir huyum var maalesef.) Exxen'deki geri dönüşüyle bende kitabı okumaya karar verdim. Böylece karakterlerin biraz iç dünyalarını biraz daha anladım. 

"Hoşgeldin Leyla. Yüreğim biraz tozludur kusura bakma. Bugüne kadar kimse girmedi içeri ne yapsın garip?"

 Kaderleri bir çizilmiş Leyla ile Mecnun'un. Onların hem birlikte olması hem de olmaması gerekiyor. 12 Eylül'de ailelerinin hastane yolunda doğuma giderken karşılaşmasıyla başlıyor hikayeleri. Ama kitapta anlatılan tek aşk onlarınki değil. Yavuz ve Zeynep'in hikayesi de çok güzel bir şekilde anlatılmış. Dizide gördüğümüz sahnelerde bir karakterin aklından geçenleri öğrenmek çok hoşuma gitti. 

"Kendi çölünde kaybolan bir Mecnun değil, kendisi çöl olan bir Mecnun oldum. Şimdi Leyla bir rüzgar esintisi. Bense çölde bir kum tanesiyim. Belki şu koca çölde bir meltem eser diye bekliyorum. Eser de Leyla bir kez olsun bana dokunur diye bekliyorum."

 İltifatlar, duyguları ifade ediş biçimi muhteşem. Basit kelimeler ve cümlelerle o kadar çok his geçirmeyi başarmış ki yazar okuyucuya, insanın hayran olmaması imkansız. Çünkü çok gerçek, çok hayatın içinden. Oysa yaptığı şey absürt komedi. Gerçek hayatla absürt komediyi çok başarılı bir şekilde birleştirmiş.

"Ah be İsmail Abi. Ne vardı çocuk gibi sevinecek? Bu dünyada en çok çocukları üzerler be abi."

 Ben önce diziyi ya da filmi izleyip sonra kitabı okumayı hiç sevmem. Kendi hayal gücümü kullanmayı daha çok severim ama bu kitap diziden ayrı düşünülemezmiş bence. Öncesinde diziyi izlediğim, kitaptaki karakterleri dizideki oyuncularla canlandırdığım için başka bir tat bıraktı (bu kitap özelinde). Çünkü bence zaten kitap diziyle desteklenince çok çok daha güzel olmuş. O yüzden ben diziyi izledim/izliyorum zaten demeyin; kitabı da okuyun.


 Bir sonraki kitapta görüşmek üzere.❤ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder