31.08.2018

ÖLÜMSÜZ KARDEŞİN GÖZLERİ ~ STEFAN ZWEİG

"Hiç yakın olmadım bilgeliğe, ve hiç olmadım günahlardan azade, konuşacak biri olmadan kimsesiz geçirdiğim anlar kadar. " 


  Kitap Fiyatı: ₺  5,84[ 07/08/2018 ]  - Kitapyurdu      

 Ağustos ayı için Zweig zamanı!😊😊 Biraz gecikmeli de olsa Ağustos ayının son kitaabıyla karşınızdayım: Ölümsüz Kardeşin Gözleri.
 Ölümsüz Kardeşin Gözleri, Zweig'in biraz da masal tadında yazdığı bir kitap. Dünyanın kirliliğiyle başa çıkmaya çalışan karakterimizin adı Virata. Şimşek Kılıç, Adalet Kaynağı, Nasihat Tarlası ve Yalnız Yıldız da olarak anılan Virata kralının ve ülkesinin baş tacı diyebilirim. Gözü pek bir savaşçı ve iyi bir avcı iken kralına karşı gelen bir grupla savaşmak için emir alır. Bu grup içinde olan ağabeyi Belangur'u da gecenin karanlığında bilmeden öldürüyor.
 Bu olay Virata'nın bütün hayatını değiştiriyor. Savaşçılık hayatını bırakarak günah işlemeden yaşamaya karar veriyor. Bunun için de çeşitli yolları deniyor. Günahsız yaşamak isteyen bir adam Virata. Ne zaman günah işlediğini fark etse öldürdüğü ağabeyinin gözlerini görüyor ve kendine farklı bir yol çizmeye başlıyor. Zaten böyle böyle ediniyor bu dört ünvanı da.
 Virata'nın hikayesi bir çocuğa ders vermek isteyen masal gibi anlatılmış. O yüzden de oldukça akıcı bir dille yazılmış ve hızla okunuyor. Tatlı tatlı anlatılmış dünyanın, insanların kirliliği. Günahların içinde boğulduğunu söylüyor dünyanın aslında bir nevi Zweig. 
 Dünya insanların bencilliğiyle ve hükmetme arzusuyla kirlenirken bu dünyanın kirlerinden arınmak için insanların neleri deneyebileceğini göz önünde bulunduruyor kitap. Peki gerçekten bunun bir çözümü var mı? Kitap bittiğinde ise insan bu soruyla baş başa kalıyor. 

" Kaçamadım ölümsüz kardeşimin gözlerinden ben asla. "



 Bir sonraki kitapta görüşmek üzere.❤
 

1 yorum:

  1. ben bu kitabı okuduğumda tam anlamıyla zweig'in neden intihar ettiğini anladım...
    bir başyapıttı, ben de blogumda sadece alıntılarını paylaştım, incelemek için kendimi henüz hazır hissedemedim :)
    çok güzel bir yazı olmuş, emeğine sağlık... bu arada, amerikalılar kitabı basarken sahneleri çizerek basmışlar, bir kaçını paylaşmıştım.
    sevgiler.

    YanıtlaSil